Tak jsem vlastní blbostí zničil Filipa.
Šel jsem létat na nové místo, pěknou louku za Průhonickým parkem. Všiml jsem si jí včera, když jsme byli na rodinné procházce v parku. Louka má tvar obdélníka, asi tak 350 x 80-100 m, orientace delší strany jihozápad - severovýchod. Jedna z mála travnatých ploch v okolí Šeberova, o které vím a v jejímž těsném okolí nevedou dráty VN. Podél severovýchodní strany louky je asi z poloviny délky řada několika nižších stromků a za nimi dva malé domky
Když jsem s dětmi přijižděl na místo, už na louce byla zaparkována dvě auta a zkoušeli tam manévrování s padákem nebo co to vlastně dělali. Nevyznám se v tom, ale vždy při malých závanech větru (foukalo tak chvílemi max 3 m/s) běhali s padákem proti větru a možná se tak metr nadnesli - jeden držel lana a druhý byl k padáku přikurtovaný. Odjel jsem i s autem k východní straně louky. Tím jsem udělal první krok k následují katastrofě.
Šel jsem do vzduchu a držel se ve východní části louky. Létalo to krásně, po dvou měsících jsem měl v roce zase pořádné éro. V poslední době jsem létal skoro výhradně s BF109 a asi dvakrát se Stingrem. S dětmi jsem nic jiného nezvládl, jenom vyběhnout na pole pod námi. A tam je teď strniště do kterého si netroufám něž přistát s modelem z EPP.
Pěkně jsem si užíval, parádní byly dlouhé průlety s rozjetým Filipem tak 2 m nad zemí. Měl jsem i nějaké diváky, vyptávali se na letadlo a tak. Prostě pohoda. Po chvíli odjeli i lidé s padákem. Měl jsem pro sebe celou louku. Létal jsem dost dynamicky asi 35 minut, mírný větřík pěkně nadnášel. Pak skoro zapadlo slunce a začalo se ochlazovat. Hlavně kvůli dětem jsem se rozhodl to ukončit a jít na přistání. Chtěl jsem si zkusit přistát s co nejjemnějším dosednutím. Proto jsem si řekl, že si naletím dál a budu se z větší dálky přibližovat a pěkně dosednu. Chyba!
Nalétával jsem podél okraje louky a najednou se mi zdálo, že letím za stromem. To je blbost, problesklo mi hlavou, už je fakt špatně vidět. A vtom rána a letadlo mi zmizelo v zahradě za domem z dohledu. Byl jsem jak opařený. Absolutně jsem netušil, že jsem tak daleko. Dosud přihlížející diváci se dočkali "efektního" závěru vystoupení. Rychle svolat děti a na místo činu, spíše dopadu. Za asi 2 m vysokým plotem z plných prken jsem škvírami zahlédl na zemi poskládané části Filipa. Napral to do sušáku prádla z ocelových trubek. Letadlo bude na odpis, šlo mi hlavou. Ostatně to jsem předvídal již podle rány, kterou let končil.
Domek vypadá opuštěně, zvonek nikde, naštěstí žádný dobrman v dohledu. Takže nějak přes plot, ale vypadá pro mne dost neslezitelně. Všiml jsem si, že vedle u sousedů je někdo doma. Pán byl velice ochotný, když zjistil že vedle na zahradě skutečně leží letadlo. Asi jsem i vypadal dost zničeně a v kombinaci se Zuzankou a Martínkem za mnou i neškodně. Přinesl štafle a přes nižší plot mezi sousedy jsem přelezl a přinesl letadlo zpět. Pán ješte popovídal o tom, jak (tuším) vnuk létá s vrtulníkem a jak pro něj byli u Pecky. Vrtulník stál co moje zničená baterka (pokud si to dobře pamatuju). Ještě zavolal vnuka, cca 10 let, aby se podíval. Pak mi popřál hodně úspěchů při obhajování koupi nového letadla u manželky a děti poučil, že musí mamince říci, aby tatínkovi nové letadlo povolila. Byl to opravdu hodný a znalý pán.
Příčiny nehody:
Mimo mé vlastní hlouposti zhoršující se viditelnost, kdy po předchozím sledování modelu vesměs proti obloze, jsem nerozeznal všas kde letí (to jsem nerozeznal až do nárazu). K tomu určitě přispělo, že jsem v poslední době létal jen s malými letadly, a tak jsem měl v hlavě zafixovány špatné rozměry a Filip se mi zdál dost velký, tedy blízko.
Škody:
Filip na je odpis. Jsou zničeny náběžky u obou křídel, do obou narazily trubky. Zdeformovaná místa jsou dost hluboká a široká. To opravit neumím (Filip má jádro křídel polystyren, pak dýha a potah). Trup je ještě více popraskaný kolem kabiny, včerejší opravu jsem si mohl odpustit. Kryt kabiny se ztratil. Baterie Dualsky 4S 3700 mAh v přední části zcela zdeformovaná, dále nepoužitelná. Částečně zdeformovaný turbokužel, asi to vzal také o trubku. Elektronika přežila, překvapivě funguje i motor a nezdá se, že by se hřídel nějak zkřivila.
Šel jsem létat na nové místo, pěknou louku za Průhonickým parkem. Všiml jsem si jí včera, když jsme byli na rodinné procházce v parku. Louka má tvar obdélníka, asi tak 350 x 80-100 m, orientace delší strany jihozápad - severovýchod. Jedna z mála travnatých ploch v okolí Šeberova, o které vím a v jejímž těsném okolí nevedou dráty VN. Podél severovýchodní strany louky je asi z poloviny délky řada několika nižších stromků a za nimi dva malé domky
Když jsem s dětmi přijižděl na místo, už na louce byla zaparkována dvě auta a zkoušeli tam manévrování s padákem nebo co to vlastně dělali. Nevyznám se v tom, ale vždy při malých závanech větru (foukalo tak chvílemi max 3 m/s) běhali s padákem proti větru a možná se tak metr nadnesli - jeden držel lana a druhý byl k padáku přikurtovaný. Odjel jsem i s autem k východní straně louky. Tím jsem udělal první krok k následují katastrofě.
Šel jsem do vzduchu a držel se ve východní části louky. Létalo to krásně, po dvou měsících jsem měl v roce zase pořádné éro. V poslední době jsem létal skoro výhradně s BF109 a asi dvakrát se Stingrem. S dětmi jsem nic jiného nezvládl, jenom vyběhnout na pole pod námi. A tam je teď strniště do kterého si netroufám něž přistát s modelem z EPP.
Pěkně jsem si užíval, parádní byly dlouhé průlety s rozjetým Filipem tak 2 m nad zemí. Měl jsem i nějaké diváky, vyptávali se na letadlo a tak. Prostě pohoda. Po chvíli odjeli i lidé s padákem. Měl jsem pro sebe celou louku. Létal jsem dost dynamicky asi 35 minut, mírný větřík pěkně nadnášel. Pak skoro zapadlo slunce a začalo se ochlazovat. Hlavně kvůli dětem jsem se rozhodl to ukončit a jít na přistání. Chtěl jsem si zkusit přistát s co nejjemnějším dosednutím. Proto jsem si řekl, že si naletím dál a budu se z větší dálky přibližovat a pěkně dosednu. Chyba!
Nalétával jsem podél okraje louky a najednou se mi zdálo, že letím za stromem. To je blbost, problesklo mi hlavou, už je fakt špatně vidět. A vtom rána a letadlo mi zmizelo v zahradě za domem z dohledu. Byl jsem jak opařený. Absolutně jsem netušil, že jsem tak daleko. Dosud přihlížející diváci se dočkali "efektního" závěru vystoupení. Rychle svolat děti a na místo činu, spíše dopadu. Za asi 2 m vysokým plotem z plných prken jsem škvírami zahlédl na zemi poskládané části Filipa. Napral to do sušáku prádla z ocelových trubek. Letadlo bude na odpis, šlo mi hlavou. Ostatně to jsem předvídal již podle rány, kterou let končil.
Domek vypadá opuštěně, zvonek nikde, naštěstí žádný dobrman v dohledu. Takže nějak přes plot, ale vypadá pro mne dost neslezitelně. Všiml jsem si, že vedle u sousedů je někdo doma. Pán byl velice ochotný, když zjistil že vedle na zahradě skutečně leží letadlo. Asi jsem i vypadal dost zničeně a v kombinaci se Zuzankou a Martínkem za mnou i neškodně. Přinesl štafle a přes nižší plot mezi sousedy jsem přelezl a přinesl letadlo zpět. Pán ješte popovídal o tom, jak (tuším) vnuk létá s vrtulníkem a jak pro něj byli u Pecky. Vrtulník stál co moje zničená baterka (pokud si to dobře pamatuju). Ještě zavolal vnuka, cca 10 let, aby se podíval. Pak mi popřál hodně úspěchů při obhajování koupi nového letadla u manželky a děti poučil, že musí mamince říci, aby tatínkovi nové letadlo povolila. Byl to opravdu hodný a znalý pán.
Příčiny nehody:
Mimo mé vlastní hlouposti zhoršující se viditelnost, kdy po předchozím sledování modelu vesměs proti obloze, jsem nerozeznal všas kde letí (to jsem nerozeznal až do nárazu). K tomu určitě přispělo, že jsem v poslední době létal jen s malými letadly, a tak jsem měl v hlavě zafixovány špatné rozměry a Filip se mi zdál dost velký, tedy blízko.
Škody:
Filip na je odpis. Jsou zničeny náběžky u obou křídel, do obou narazily trubky. Zdeformovaná místa jsou dost hluboká a široká. To opravit neumím (Filip má jádro křídel polystyren, pak dýha a potah). Trup je ještě více popraskaný kolem kabiny, včerejší opravu jsem si mohl odpustit. Kryt kabiny se ztratil. Baterie Dualsky 4S 3700 mAh v přední části zcela zdeformovaná, dále nepoužitelná. Částečně zdeformovaný turbokužel, asi to vzal také o trubku. Elektronika přežila, překvapivě funguje i motor a nezdá se, že by se hřídel nějak zkřivila.