neděle 14. listopadu 2010

Letošní poslední? polétání

Dnešní den bylo naprosto překvapivé počasí - teplota až kolem 20°C! a poměrně slabý vítr. _Když bylo kolem oběda zřejmé, že se nejedná o chvilkovou záležitost a počasí bude pěkné i odpoledne, rozhodl jsem se vyrazit ven. Vyndal jsem 2 baterie 2200 mAh, které jsem o minulém víkendu vybil na skladovací napětí. Alespoň vyzkouším v plném provozu novou nabíječku a zdroj. Baterie jsem propojil adaptérem jako šestičlánek a spustil nabíjení proudem 8A (tedy cca 4C), maximální odběr ze zdroje byl 15A, nabito bylo za 16minut - z toho plným proudem nabíjela nabíječka asi 7 minut, zbytek postupně nižším jak vstoupilo do hry balancování. 
Chtěl jsem nejdříve vzít Siria, ale zjistil jsem, že palubní zdroje jsou vybité - moc ty NiMH články z Hobbycity s údajně nízkým samovybíjením nefungují. Asi je vyměním.
Pak jsem jsem ještě zjistil volnější anténu na vysílačce - to vypadá, že se snad ven nedostanu. Rychlá rozborka vysílačky prokázala pouze povolenou matku na objímce konektoru - opraveno během minuty. 
Ven jsem šel tedy s EG, vzal jsem s sebou kamerku, porovnám alespoň letní a podzimní záběry. Protože chvílemi docela foukalo vložil jsem do spojky a výztuhy křídel již dříve připravenou (a dosud nevyzkoušenou) závitovou tyč. Má hmotnost cca 80g - takže to není žádné výrazné přitížení. Přesto je přínos poměrně značný - EG i ve větru létal obstojně a viditelně se zvýšila jeho rychlost. Létání bylo fajn, střídaly se chvíle s větrem i skoro bezvětří. Vylétal jsem obě baterie, lety po cca 35 minutách.