středa 12. listopadu 2008

První potahování fólií

S nově pořízenou žehličkou jsem se pustil do vyzkoušení potahování. Začal jsem až pozdě večer, tak jsem si ani nedělal iluze, že toho mnoho zvládnu.
Nejprve jsem poprvé zapnul žehličku. Přesně podle očekávání se nejprve rozsvítila žlutá dioda (nízká teplota) a po chvíli zelená (správná teplota). Pak k mému překvapení následovala dioda červená - tedy příliš vysoká teplota. Ta však za chvilku znovu zhasla a vystřídala ji zelená, která už svítit zůstala. Pak ale začal z žehličky stoupat dým. Nebylo ho naštěstí moc a po chvíli přestal. Zřejmě se jenom něco vevnitř vypálilo.
Ustřil jsem svůj první kousek fólie s tím, že ho zkusím přižehlit na odřezek balsy. A ani za nic jsem nebyl s to odstanit spodní krycí fólii. Ne a ne. Až jsem si vzpomněl, že jsem někde četl o použití izolepy. A s ní to šlo na první pokus. Žehličku jsem nastavil asi na 100°C a přižehlil svůj první kousek fólie. Šlo to lépe, než jsem čekal. Takže pokračování s křídlem. Pracoval jsem pomalu, zkoušel fólii co nejlépe vypnout, kde jsem nebyl zcela spokojen jsem zkoušel fólii odlepit a přižehlit znovu. Vše šlo lépe, než jsem čekal. Vzhledem k pozdní hodině, jsem potáhl pouze střed křídla. S výsledkem jsem spokojen. Příště to bude asi těžší, čekají mne oblé části konců křídel a vypnutí potahu.
Fotogalerii stavby Kreysona jsem umístil na webpicasa. Postupně sem budu přidávat další fotky.