neděle 9. listopadu 2008

Házedlo Kreyson

Pustil jsem se do stavby malého házedla Kreyson. Rozpětí 48 cm, hmotnost není v plánku ani návodu uvedena. Plánek jsem stáhnul z internetu.
Podle popisu se jedná o soutěžní házedlo vhodné pro ty, kteří nejsou zvyklí nebo schopní vyhodit házedlo tak vysoko a spoléhají se více na kluz. To je můj případ. Házedlo by mělo splnit dva účely:
  1. Chci si konstrukční křídlo zkusit potáhnout fólií. Ještě jsem to nikdy nedělal a potřebuji to natrénovat před stavbou Shafta. Je možné a docela s tím počítám, že s fóliovým potahem házedlo moc nebude lítat. Pokud ano, splní se účel č.2
  2. Házedlo, které dám příští rok dětem, až půjdou se mnou zase na pole s letadly. Třeba je to bude bavit a třeba ho hned nezničí.
Dnes jsem předem nařezané a částečně zabroušené díly slepil (viz. foto) . Lepil jsem řídkým vteřinovým lepidlem HVP. Nejvíce práce mi dala příprava zářezů pro jednotlivá žebra.
Příštím krokem bude křídlo vybrousit, oddělit vteřinovým lepidlem připevněné uši (aby při broušení měly stejný profil jako hlavní část křídla) a znovu je definitivně přilepit se vzepětím. Pak už "jen" potáhnout fólií.