sobota 19. května 2012

Náš první let v režimu učitel - žák

Easy Glider jak vypadal v roce 2007


Dnes jsme s Martinem poprvé vyzkoušeli režim učitele a žáka. Protože mi propojení mezi mou Mx-16s a T9x nefungovalo, pustil jsem se do hledání možného řešení. A nalezl jsem, důvodem je jednak slabý signál a dále pak nutnost signál z Mx-16s invertovat. Tak jsem podle schematu doplnil do T9x další malý obvod (tranzistor a tři odpory) a výsledek se dostavil. Režim učitel - žák funguje oběma směry, tedy mohu použít kteroukoliv vysílačku jako učitelskou i žákovskou. Možnosti nastavení T9x jako učitelské jsou mnohem větší oproti Mx-16s (ta vlastně žádná nastavení nemá, jen zapnou a vypnout), zatím mám ale jen jeden přijímač pro T9x a ten je ale zabudovaný v Blizzardovi (a vyndavat ho budu jen v krajním případě).
Jako pokusný model nám sloužil samozřejmě Easy Glider. Na Mx-16s nebylo potřebovat nic nastavovat, po propojení vše fungovalo včetně exponenciálních výchylek a mixů.
S Martinem jsme absolvovali dva  lety po cca 20 minutách. S letadlem jsem vždy vystoupal do výšky a tam přepnul řízení Martinovi, který měl za úkol řídit jen směrovku a výškovku. I tak se mu několikrát  podařilo dostat  EG skoro do vývrtky. Čeká nás ještě asi dost trénování, než bude moci řídit sám. Hlavní je, že naše první létání dopadlo dobře, letadlu se nic nestalo a můžeme zase příště spolu vyrazit létat.