neděle 10. června 2012

Létání v režimu učitel-žák s T9x

Protože mi dorazily další přijímače FrSky, mohlu jsme s Martinem vyzkoušet režim učitel-žák, kdy řídícím vysílačem je T9x, která umožňuje podstatně více nastavení. 
Naprogramoval jsem T9x následně
- směrovka, výškovka a křidélka mají nastaveno mixování učitelského a žákovského vysílače. Pokud je tedy zapnut Trainer mód, je možné učitelským vysílačem korigovat řízení žáka aniž by bylo nutné žáka odpojit. Plyn je nastaven tak, že jej řídí buď učitel nebo žák.
- jedním vypínačem se žákovi umožní řídit směrovku a výškovku. Druhým vypínačem je možno mu svěřit křidélka a plyn.
Během našeho létání řídil Martin jen směrovku a výškovku, křidélka a plyn jsem řídil výhradně já. Reřim mixování obou vysílačů je velmi příjemný. Je možno větší chyby žáka snadno opravit, aniž by bylo nutné žáka vypnout. A tím, že jsem stále řídil křidélka a  motor jsme se vyhnuli adrenalinovějším situacím. Moc to ale Martinovi nejde, některé jeho pohyby kniply by bez mého zásahu spolehlivě model poslaly kolmo k zemi. Pochybuji, že letos bude moci něco řídit samostatně.
Létali jsme s EG na jednu baterii něco přes 30 minut, pak se náhle zvedl vítr a rychle zesílil přes 4 m/s. S tím už nemělo příliš smysl létat dále a tak jsem přistál.