neděle 22. května 2011

GEM - na louce u Průhonic

V sobotu jsem byl návštěvou Vojenského muzea v Lešanech tak zničený, že přes báječné počasí jsem se navečer nedonutil k tomu někam vyrazit. Ale v neděli dopoledně to bylo lepší a já jel podruhé s GEMem na louku u Průhonic a navíc zcela sám.
Absolvoval jsem tři lety. Všechny trvaly cca 30 minut s dobou chodu motoru cca 4:30 - 4:50 minut. Pro rychlé stoupání není nutno dávat plný plyn, model stoupá prakticky shodně na cca 70% plynu i na 100%. Zkoušel jsem rovněž rychlost ve vodorovném letu. Výsledná maximální rychlost je na pohled slušná byť si ji netroufám odhadnout, jsem s ní ale rozhodně spokojen. 
Zkoušel jsem také dive test (zatím jenom jednou) a první dojem je, že se jedná o moje první letadlo, které by mohlo být podle tohoto testu skoro správně vyvážené. Prostě to letadlu chvíli trvá, než se začne samo vyrovnávat (ta chvíle mi připadala docela dlouhá). Příště to vyzkouším více. 
Při přistáních jsem už neměl žádné problémy s přelétnutím místa přistání. Stačí více vysunout klapky a chvíli počkat a ono se zpomalení a klesání dostaví. Všechna přistání jsem zatím absolvoval jen za pomoci klapek, křidélka vyklopené vzhůru jsem ještě nepoužil.