středa 20. července 2011

GEM opraven

Dokončil jsem opravy GEMa. Po všech úvahách, jak a kde co zesílit, jsem v podstatě nechal původní řešení připevnění křídel.
  • z trupu jsem vyndal elektromotor, regulátor a utrženou přepážku pro připevnění baterie
  • celý vnitřek trupu v rozsahu kabiny jsem přelaminoval zevnitř skelnou tkaninou 40 g/m2 ve dvou vrstvách, okraje kolem kabiny jsem zesílil přilaminováním pásků tkaniny šíře cca 1,5 cm. Pocitově se pevnost trupu v přední části proti původnímu docela zvýšila. Prasklinu v trupu jsem zvnějšku přelepil průhlednou lepenkou, jenom aby se dál neulamoval finální hladký povrch trupu. Skoro to není vidět.
  • epoxidem jsem zalepil přepážku pro baterii a znovu osadil elektroniku. Po zkompletování jsem musel model znovu vyvážit, protože laminování pár gramů přidalo a bylo tak nutné posunout baterii a pár milimetrů dál do trupu
  • částečně utržené kořenové žebro jsem přilepil epoxidem. Následně jsem pak zpevnil odtokovou hranu křídla vlepením 2mm silné uhlíkové tyčky do křídla. Tyčka je umístěna pod úhlem cca 45° ke kořenovému žebru a je v něm ukončena -  provedení viz. schematický zákres do foto. Tuto úpravu jsem provedl i u nepoškozeného křídla.
  • Vytlačené otvory pro šrouby v křídlech jsem doplnil balzou a uhlíkovou tyčkou. Zohýbané hliníkové šrouby jsem nahradil ocelovými imbusovými (jiné šrouby M3 dlouhé 30 mm jsem nesehnal)

Výztuha odtokové hrany