pátek 29. července 2011

Další oprava GEMa

 Na dovolenou do Svratky jsem s sebou vzal opraveného GEMa a Rushe, který se zde již osvědčil. Když se letošní pršivé a větrné počasí trochu umoudřilo, chtěl jsem jít vyzkoušet GEMa. Zjistil jsem však ke své hrůze, že opravovat budu znovu. Při vybalování z auta mi někdo iniciativně (nikdo se nepřiznal) odnesl letadlo dovnitř a přitom do něčeho vrazil motýlem. Utrhl se ocelový drát sloužící jako páka k přenosu pohybu od táhla ovládání. Drát (průměr 2 mm) je v podstatě pouze k pohyblivé části přilepen a následně je vše potaženo fólií. Bez kompletního odstranění fólie se nedá zkontrolovat, jak dobře je spoj proveden. Protože nebyla páka utržena úplně, vpravil jsem párátkem do prostoru mezi křidélkem, fólii a pákou co nejvíce lepidla a pokusil se nějak během tvrdnutí přitlačovat drát k balzovému jádru křidélka. Po vytvrdnutí se zdálo, že vše drží obstojně. Ještě jsem přižehlil odtrženou fólii starou žehličkou na prádlo a bylo hotovo. S trochou štěstí to snad bude držet.