pondělí 23. srpna 2010

Nepozornost se nevyplácí

Dnes měl být další let Siria. Na vyzkoušenou louku se s námi vydal i Zdeněk. Pěkně jsem složil letadlo, zasunul baterie a stále jsme přitom o něčem kecali. A to se mi vymstilo. Zapojoval jsem pohonné baterie a v tom se to stalo. Zasunoval jsem podle svého přesvědčení jeden z konektorů do regulátoru, načež se za poměrně hlasité rány zajiskřilo a zakouřilo. Zkrat. Spojil jsem baterii nakrátko. Během chviličky začaly prsty pravé ruky, kterými jsem držel konektor zástrčky, pekelně bolet. Ještě že jsem s sebou měl vodu na pití pro děti. Tak za střídavého máčení prstů ve vodě jsem letadlo zase složil a vydali jsme se domů.
Doma jsem strávil s prsty ve vodě další čtyři hodiny, než to přestalo bolet. Konektor resp. špička banánku zmizela tak v délce 5mm. Mimo popálených prstů a drobné ďubce na křídle k žádné škodě nedošlo. Kupodivu i baterie se tvářily v pořádku.
Celou dobu jsem se domníval, že jsem spojil nakrátko jen jednu baterii. Kdepak, až dodatečně jsem podle poškození druhého konektoru pochopil, že jsem baterie správně zapojil za sebou a pak zkratoval. Takže jsem zkratoval vlastně šestičlánek! Jsem rád, že žiju.