čtvrtek 26. srpna 2010

Sirius ve větru

Po nehodě s popálenými prsty jsem nemohl další dva dny vzhledem k citlivosti popálených míst jít létat. Mezitím se pokazilo počasí a bylo stále větrno. Tak jsem se rozhodl vyzkoušet, jak si s tím Sirius poradí. Podle meteorologické stanice ve Svratouchu byl stálý vítr 6 m/s ve špičkách 10 m/s. V takových podmínkách jsem dříve na létání ani nepomyslel. 
Siria jsem hodil do vzduchu v jedné chvilce, kdy se vítr skoro utišil. Bez problémů jsem nastoupal do výšky a začal zkoušet jak to vypadá. Chování letadlo je překvapivě dobré, samozřejmě že proti větru zpomaluje a boční vítr ho v zatáčkách vychyluje, jinak jsem ale létal za těchto podmínek v pohodě. Rozhodně žádný boj ale normální polétání. Takže se Síriem bude omezující co je příjemné mně a nikoliv co zvládne letadlo.
K přistání jsem zase zvolil chvilku se slabším větrem, ani jsem nemusel vysouvat více vztlakové klapky než mám nastaveno v základní konfiguraci pro zpomalení (tedy křidélka nahoru a klapky dolů). Let trval asi 35 minut.