sobota 29. listopadu 2008

SHAFT - stavba křidélek

Pustil jsem do stavby křidélek. Protože je jejich systém stejný jako u výškovky a směrovky, tedy dílky držící systémem zámků, očekával jsem práci tak na půl hodiny. Ouha - dopadlo to úplně jinak. První křidélko šlo podle předpokladů, dílky sesadit, připevnit do roviny k výkresu a zalepit. Pár minut práce. Ale u druhého křidélka jsem zjistil chybějících 5 dílů. Ve stavebnici nikde nejsou, prohlédl jsem všechny sady výřezů, v návodu jsem překontroloval nákresy všech desek s výřezy a ani tam jsem je nenašel. Prostě chybička se vloudila. Čtyři rozpěry - v podstatě balzové lišty jsem vyrobil snadno, ale s koncovým prvkem spojujícím náběžnou a odtokovou lištu křidélka to bylo horší. Bylo potřeba ručně vytvořit zámky zapadající do lišt. Povedlo se mi to až na druhý pokus. Tak dokonale jako na originálu to samozřejmě nepasuje (laser je laser), ale postupným přibrušováním jsem se originálu přijatelně přiblížil. Doufám, že je to poslední chybějící část.