úterý 25. listopadu 2008

SHAFT - stavba křídla

Od minulé středy mne trápí viróza, celý víkend jsem proležel a ke stavění jsem se vůbec nedostal. Dnes po návratu z práce hned vyrazila žena na rodičovskou schůzku do školky a zanechala mi do péče naše potomstvo. Pavlík naštěstí spal a Zuzka s Martínkem chtěli "nějaké ty úkoly". Vybral jsem jim něco, co šlo hodně vybarvovat, aby k tomu potřebovali co nejméně mé součinnosti a všichni jsme zasedli ke stolu. Děti s pastelkami a já se Shaftem.
Měl jsem v úmyslu jen sesadit pár dílů a ani jsem nepředpokládal, že toho stihnu více. Konstrukce je však tak předpřipravená, že jsem měl večer po asi třech hodinách stavby (přerušených večeří a pozdějším zaháněním dětí do postelí spát) z velké části hotové křídlo. Zajímavé je, že prakticky celé křídlo drží bez lepení dílů, jenom zasunutím do drážek a zářezů. Stavba se dokonce musí podle návodu provádět, až úplně posledním krokem bude zalití spojů CA lepidlem. Jen na několika místech jsem podle návodu provedl zákápnutí spojů trochou lepidla. To je ale jen pro udržení dílů na správných místech a nejedná se o pevnostní spoje.
Více fotografií ze stavby je k nalezení zde.