sobota 28. února 2009

BF109 - znovu ve vzduchu a na 2.4 GHz

Dnes jsem letos poprvé vyrazil s letadlem ven. Zdá se, že mne dlouhotrvající kašel po léčbě antibiotiky konečně opustil, a tak jsem šel vyzkoušet přechod na technologii 2.4 GHz.
Venku bylo asi 8°C, vítr do cca 2m/s - tedy podmínky skoro ideální.
Co říci - vše fungovalo jak má, za oba lety v délce dohromady asi 16 minut jsem nezaznamenal ani jediný náznak škubání nebo činnosti funkce failsave. Jsem tedy s přestavbou své MX-16s spokojen.
Letěl jsem vlastně třikrát, ale poslední let byl s baterií, která se mi již loni trochu nafoukla. v listopadu s ní ještě šlo létat a chovala se skoro normálně, jen menší snížení kapacity a rychlejší úbytek napětí ke konci letu. Dnes jsem odstartoval a hned bylo jasné, že nedrží napětí. Tak jsem odletěl asi dvě kolečka a šel rychle na přistání. Nechtěl sem si jinak úspěšný den kazil nějakou nepříjemností.
Co mne ale dost otrávilo, je stav místa, kde nejvíce létám. Cesta je rozblácená a totálně rozšlapaná od koní. Místní jezdecký klub, nebo co to je, se činí. Pole je zorané hlubokou orbou, strouha mezi polem a cestou plná vody. Takže jsem se strefoval při přistání na asi 3 metry široký zbytek trávy podél cesty - z jedné strany bahniště na cestě a z druhé strouha plná vody. Nic moc.