úterý 17. února 2009

F4U Corsair - odvětrání trupu

K trupu jsem přilepil výškovku a směrovku. U výškovky jsem řešil, jak ji vlastně umístit, připravený zářez je větší a umožňuje tak zalepit výškovku v rozsahu něco přes 1cm. Nakonec jsem dal přednost zadní poloze, předpokládám kladný vliv na stabilitu letu. Vzniklý volný prostor v zářezu trupu jsem vyplnil odřezky EPP a následně vytmelil.
Směrovku jsem osazoval podle pohledů na skutečné letadlo. Zalepení "natupo" se mi zdálo nedostatečné a tak jsem do trupu a do směrovky vsadil uhlíkovou kulatinu 1 mm jako výztuhu. Po zaschnutí jsem přechody mezi výškovkou, směrovkou a trupem vytmelil.
Delší dobu jsem přemýšlel, zda ponechat koncepci chlazení komponent pohonu tak, jak je ve stavebnici. Přívod vzduchu je motorovou přepážkou otvory odpovídajícími otvorům na motoru. Odvod ale není nijak řešen. Z obavy o příliš velkou teplotu uvnitř trupu v letním období jsem se rozhodl zrealizovat i odvod vzduchu. Provrtal jsem zespodu trup pod kabinou (zhruba na úrovni odtokové hrany křídla). Tvar otvoru jsem upravil, aby navazoval na plastový kryt nalepený pod trup. Kryt je vyroben z plastového obalu od USB mini čtečky paměťových karet. Část obalu vypadající trochu jako aerodynamicky tvarovaný kryt jsem odstřihl, vlepil do něj epoxidem žebírko z balsy prolité vteřinovým lepidlem tvořící lem a za něj jsem kryt přilepil k trupu
Vnitřek krytu i otvor do trupu je černě natřený. Celková velikost otvoru je o něco větší, než nasávací otvory v motorové přepážce. Doufám, že otvor bude funkční a zajistí proudění vzduchu uvnitř trupu.