sobota 21. února 2009

F4U Corsair - pomalý nástup do finiše

Tak jsem zase trochu pohnul s Corsairem. Připravil jsem otvory pro 4 ks výfuků, které jsou naznačeny z kousků brček natřených načerno a šikmo zasazených do spodní části trupu.
Provedl jsem táhlo výškovky, uchyceno je jenom Z ohyby, nepoužil jsem variabilní koncovky ani nic jiného. Nejprve jsem provedl Z ohyb v trupu a zasadil páku serva a pak to samé u výškovky. Povedlo se tak, že bez trimování serva je v neutrální poloze páky výškovka vodorovně a hlavně je celé táhlo zcela bez vůlí. Vedle pák serv jsem osadil do křídel destičky z umělé hmoty přesahující na výšku páky serv. Měly by ochránit převody serv před poškozením při přistání do trávy.
Nakonec jsem osadil motor s připojeným regulátorem. Regulátor ještě budu muset do trupu připevnit (asi oboustrannou lepicí páskou). Namontoval jsem třílistou vrtuli GWS 8x4. Vrtule je z HC, je černá a měkčími listy, vzhledově k letadlu pěkně pasuje. S motorem KD A22-10Sm 1200 ot/V je na zemi při plném plynu odběr 12,5 A a vrtule točí 10 500 otáček.
Mimo upevnění baterií v trupu je letadlo prakticky hotové. Čeká mne ještě povrchová úprava a bude to.