úterý 3. února 2009

F4U Corsair - pokračování stavby a motorové lamely

V průběhu minulého týdne jsem se pravidelně ve večerních hodinách věnoval stavbě Corsaira. Moc zábavná a různorodé to zrovna nebylo. V podstatě jsem jen tmelil a brousil. V jeden večer jsem vždy stihl zabrousit vytmelené z předchozího večera a dotmelit nové. Povrch se nesnažím udělat zcela hladký, to by bylo příliš mnoho hmotnosti navíc, spíše chci vytvořit co nejvíce jednolitý méně hrubý povrch než je samotné EPP.
Výškovku jsem rovněž vytmelil, zalepil dovnitř výztužný uhlíkový pásek a obě pohyblivé poloviny spojil drátem ohnutým do tvaru U a zalepeným epoxidem.
O víkendu jsem se pustil do trupu. Vytmelil jsem přední a zadní část. A pak přišla na řadu zatím největší úprava stavebnice. Pro Corsaira je charakteristický motorový kryt končící pohyblivými lamelami kolem celého obvodu trupu. Nechtěl jsem se spokojit jen s jejich namalováním a nalepení jakéhosi prstence z polystyrenu, jak jsem to viděl na jednom z fór, mne také neuspokojilo. Dlouho jsem přemýšlel z čeho ji co nejjednodušeji a nejvěrněji vyrobit a jak připevnit k EPP, z kterého se prakticky nedají tvarovat malé detaily. Zvolil jsem vytvoření lamel z tenké plastové fólie (průhledná fólie z nějakého obalu). Z fólie jsem odřízl proužky široké 2,5 cm a do nich z delší strany nadělal zářezy hloubky 1,5 cm znázorňující jednotlivé lamely. Jednotlivé lamely jsou tak pospojovány pruhem fólie širokým 1 cm, za který vše přilepím k trupu. Ze spodní části (k trupu) jsem lamely natřel šedivou barvou. Do trupu jsem vybrousil zářez na tloušťku fólie (cca 0,5 mm), aby fóliový pásek nevystupoval nad povrch trupu, a pod lamely hlubší zářez, imitující prostor pod lamelami jako u skutečného letadla. Vše je zřejmé z fotek ve fotogalerii stavby modelu.
Pásky s lamelami jsem přilepil epoxidem, navazující část předku trupu vytmelil. Zatím to vypadá docela dobře, s konečným posouzením musím čekat až na finální povrchovou úpravu barvami.