neděle 27. září 2009

Nedělní dopoledne

Opět přeje počasí a tak jdeme na pole. Doprovází mě Zuzka i Martin, vzali si s sebou malé EPP házedlo. Moc jim to ale nelétá, neumí to dost vyhodit. Přesto je to docela baví a samozřejmě se o letadlo hádají. Asi budeme muset rozšířit hangár a také zvážím výrobu gumicuku.
Na Shafta jsem zkusil nasadit vrtuli 8x6. Při startu jsem měl trochu obavu, jak se to bude chovat, ale bylo to úplně v pohodě. Letadlo létalo prakticky stejně jako s vrtulí 8 x 7. Snažil jsem se trochu akrobatit, protože pro poletování jen tak sem a tam není tento model určen. Občas se mi něco slušněji vypadajícího povedlo, Zuzanka mne dokonce chválila - zařekl jsem se, že jí nesmím doma ukázat, jak vypadá skutečná akrobacie s RC modely, aby neztratila iluze o svém otci :). Po 15 minutách jsem spořádaně přistál. Doma jsem pak zjistil asi o 15% nižší spotřebu než s vrtulí 8 x 7 (dobíjel jsem asi 1550 mAh oproti 1850 mAh). Povzbuzen bezproblémovým letem jsem vyměnil baterii a použil 2 roky starou Wancell. Start bez známky nižšího výkonu (startuji tak na 70% plynu), vlastní létaní bylo raději opatrnější. Po 10 minutách přistání - baterie byla skoro studená. Doma jsem pak dobíjel asi 850 mAh. Tak Wancell bude ještě sloužit.
Pak jsem létal a Rushem. Zkoušel jsem více práci s plynem a udržováním dynamiky letu - stoupání pěkně přidat a po rozjezdu dolů jsem ubíral tak na 25% plynu. Vrtule tak ještě nebrzdila a model se vždy pěkně rozjel. Dosáhl jsem letového času 12,5 minut (u obou baterií) a to nikoliv na úkor dynamiky letu, takže zcela úplná spokojenost. Doma jsou pak do obou baterií dobíjel 530 až 550 mAh. Škoda, že pěkné počasí pomalu přestane a čeká nás zima.