sobota 24. ledna 2009

F4U Corsair - zahájení stavby

Začal jsem stavbu Corsaira. Protože je to éro z EPP, má velkou šanci stát se nejpoužívanějším modelem pro takové to zabárákové létání.
Chci vyzkoušet vylepšení povrchu EPP a proto jsem před zahájením stavby všechny díly jemně obrousil. Pak je vytmelím šlehaným tmelem ONE TIME a vybrousím. Výsledkem by měl být hezčí povrch než běžné EPP.
Stavbu jsem začal křídlem, jednak je to logický postup uváděný i v návodu a jednak chci mít křídlo se zalomením charakteristickým pro toto letadlo co nejdříve hotové - těším se na něj.
Začal jsem vyměřením poloh serv a vyříznutím zářezů pro přívodní kablíky. Ostrým ulamovacím nožem to jde velmi dobře.
Pak jsou připravil zářezy pro překližkové úhelníky vsazené do spojů mezi středním dílem a kratšími šikmými částmi křídel. Pro zalepení jsem použil Purex. Ke střednímu dílu pak přilepil obě šikmé části křídel. Opět lepeno Purexem, po obvodu středním vteřinovým lepidlem.
Stejným způsobem jsem následně přilepil hlavní části křídel. Po vytvrzení spojů jsem do dolní i spodní části křídel vyřízl zářezy pro ztužující uhlíkové pásky. Ty jsem po zatlačení do zářezů vydatně zalil řídkým vteřinovým lepidlem. Po zastříknutí aktivátorem se spáry prakticky zatáhly a uhlíkové pásky "zmizely" v EPP. To mne potěšilo, ubude tmelení.
Ještě jsem křídlo převážil, abych mohl sledovat jak se po vytmelení změní jeho hmotnost. Takže zatím váží 68,5 g.