neděle 28. srpna 2011

FunJet - další lety

Po sobotním ošklivém počasí se v neděli vyčasilo a tak jsem nedočkavě vyrazil na stejné pole, jako v pátek. Bohužel začalo docela pofukovat, chvílemi až 5 m/s. Nejdřív jsem váhal, zda se raději nemám vrátit. Rozhodně jsem nechtěl zažít nějakou nepříjemnou situaci končící poškozením modelu. Ale protože vítr občas polevil a bylo skoro bezvětří, rozhodl jsem se jedné takové chvilky využít a poslal FunJeta do vzduchu. 
Start byl skoro bez problémů, po pár metrech se začal jako obvykle lehce stáčet vlevo, ale bez problémů jsem to vyrovnal. Od samého počátku jsem si na vysílačce nastavil vypínatelný mix, kdy křidélka jde ovládat místo směrovky levou pákou. Tento mix jsem kdysi používal u Stingera, se kterým jsem jednou kvůli stáčení po odhození, kdy jsem ještě nestačil chytit pravou páku, skoro havaroval. Po úvodním nastoupání se pak mix vypne, jinak hrozí zvojování výchylek při pohybu levou i pravou pákou. U Funjeta jsem jej sice měl vždy připravený, ale vždy jsem stačil přehmátnout po odhozu a začít řídit oběma rukama, takže na jeho využití nikdy nedošlo.
Chování letadla ve větru je dost dobré, při pomalém létání je vliv větru znát - především při zatáčení. Ale pokud se létá větší rychlostí, je vliv větru malý. Přesto jsem si netroufl na tak nízké poletování, jako při prvních letech v bezvětří, a létal jsem raději v bezpečné výšce. Přistání i při foukajícím větru bylo bezproblémové, FunJet byl stále velmi dobře řiditelný. V podobném duchu se nesly všechny tři lety, jenom byla jejich délka max 10 minut. Dával jsem víc plynu a pro přistávání jsem si raději ponechával rezervu, abych měl možnost případně přistání opakovat. To ale nebylo nutné. 
FunJet mě opravdu moc baví a až začínám mít myšlenky, že by to mohlo létat rychleji. Už aby došel vysokootáčkový motor.