pátek 26. srpna 2011

Nová vysílačová baterie

Moje stará baterie ve vysílačce MX-16s už začínala mít dost. Sice vydržela napájet vysílač tak cca 5 hodin, ale jednak trpěla již značným samovybíjecím efektem (což vzhledem k mé malé frekvenci létání je značně na závadu) a hlavně se v poslední době začal chvět indikátor nabití na vysílači. Prostě sloupec nabití neustále v rozsahu několika pixelů kmital a údaj o napětí v řádu desetin voltu neustále přeskakoval mezi dvěma hodnotami. Nejprve jsem uvažoval, že vysílačový pack vyrobím sám, ale nakonec jsem při návštěvě Hradce koupil v Jino.cz NiMH 9,6/2000 Enelop pro Graupnera
Dnes jsem se rozhodl jej podruhé nabít, první bylo samozřejmě po zakoupení. Vysílač ukazoval napětí 10,3 V a provozní čas 7:20 hod. Poměrně mě překvapila hodnota dodaného náboje na nabíječce - pouhých 860 mAh. A měřák na vysílačce ukazuje napětí 11,2 V. Jsem zvědavý, co ještě ukáže čas, pokud by tyto hodnoty měly platit, mohl bych počítat s provozní dobou blížící se 14 hodinám. V každém případě, dobře že jsem nový pack pořídil, navíc oproti jiným obchodům za velmi příznivou cenu 639 Kč.