středa 24. srpna 2011

FunJet - nový přírůstek do mého hangáru

Tak jsem neodolal a pořídil si také FunJeta. Chtěl jsem něco rychlého (po ztrátě Stingera), co se budu kvůli rychlosti bát pustit naplno. A také něco, s čím budu moci létat a hlavně přistávat na špatných plochách. A proto jsem zavrhl všechny krásné modely ala Stinger a podobně a zvolil elaporový model. Váhal jsem mezi FunJetem a jeho verzí Ultra, ale dospěl jsem k názoru, že běžný FunJet mi bude stačit. A když jsem měl shodou okolností cestu do končin Prahy, kde sídlí Telink prodávající stavebnici za nejlepší cenu, kterou jsem na internetu v té době našel, bylo rozhodnuto. Abych nemusel čekat na serva z číny, koupil jsem s ním dvě serva TowerPro MG90 (14 g, 2,8 kg tah) s kovovými převody. Ta mne zatím docela příjemně překvapila. Nemají vůbec žádnou vůli a jeví se docela kvalitní. Samozřejmě, čas je prověří.
Ke stavebnici ani stavbě není co nového psát, bylo to mnohokrát popsáno a vlastně to ani není moc satvění, jen slepení pár dílů. Já jsem si to zkomplikoval jednak barvením - červená je tónovací barva do Primalexu, šedo stříbrná a žlutá jsou akrylové Agama barvy. Mimo barvení jsem se rozhodl vyztužit nejvíce namáhaná místa proti povrchovým poškozením přelaminováním. Tkaninou 40 g/m2 jsem olaminoval spodek trupu a náběžné hrany křídel. Olaminování trupu se mi velice osvědčilo u Easy glidera, kterému jsem olaminoval "břicho" trupu a od té doby je trup pořád nepoškozený - stačí jenom otřít nečistoty po přistání. 
Jako pohonnou jednotku jsem zvolil motorek Turnigy 2836/3200 (červený). Do doby než mi přijde jsem osadil motorek Turnigy 35/30A 1700 s vrtulí APC 7x5 (teoretická maximálka sice jenom 112 km/hod - mně to ale bude pro začátek stačit, přežije-li model bude co vylepšovat).  Baterie standardní z mé výbavy, tedy 3S 2200 mAh.
Vlastní stavba proběhla i na mé poměry dost rychle. Model jsem koupil 11.8., práce jsem však zahájil až 15. a to jen sporadicky - trochu barvení a laminování - nebyl skoro čas. Dokompletování a vyvážení proběhlo 24.