pátek 2. září 2011

FunJet naposledy s regulátorem Birdie

Navečer jsem opět zašel prolétnout FunJeta. Nesl jsem si s sebou 4 baterie, konečně jsem se včera večer odhodlal postit se do opravy baterie, kterou jsem si poškodil již na začátku srpna ve Svratce. Tehdy jsem se zakecal a prostě jsem spojil vývody baterie nakrátko. Přeskočila jiskra a baterie odumřela. Na servisních vývodech byly první dva články, třetí ne a na silových vývodech nebylo žádné napětí. Doufal jsem, že se jen někde přetavilo propojení a že nedošlo k upálení vývodů přímo ze článku. Ale nějak se mi do opravy nechtělo a odkládal jsem to. Až včerejší létání s FunJetem  mne nadchlo tak, že jsem se večer do baterie pustil. Po jejím otevření resp. odstranění fólií a ochrany vývodů jsem hned našel příčinu. Na destičce z cuprexitu bylo přerušené propojení mezi články. Kousek drátu a cínu a bylo opraveno.
Létání bylo v pohodě, všechny lety se stále pohybují kolem 4 minut motorového letu. A protože si občas zaplachtím, celková doby letů je tak mezi 7 až 8 minutami. 
Problémy s regulátorem přetrvávají. Sice už mám návyk na chvíli létání a pak chvíli plachtění a chlazení, ale někdy by se mi nespolupracující motor mohl vymstí a proto regulátor vyměním