neděle 4. září 2011

FunJet - vrtule 5,5 x 4,5

Po včerejší návštěvě Lipeneckého obra jsem si cestou na pole říkal, že si asi budu připadat jako chudý příbuzný. Ale FunJet létal krásně, počasí bylo nádherné a zase hodně teplo a na včerejší báječné obří modely jsem rychle zapomněl. 
Vrtule 5,5x4,5 k použitému pohonu krásně sedí. Letadlo má dost tahu, bez problémů stoupá svisle vzhůru, rychle akceleruje a přitom létá hodně rychle. Letové časy jsou zase kolem 4,5 minut chodu motoru, kdy střídám rychlé průlety a pomalejší poletování prokládané občasným plachtěním. Celkem trvá typický let i s pauzami na chlazení 7-8 minut. 
Regulátor se docela zahřívá a stejně tak i baterie. Vyndavám je lehce nafouklé a dost teplé. Nevím proč, jsou všechny rok staré a jejich vnitřní odpor se pohybuje mezi 12 - 23 mΩ. Po nabytí zase splasknou a ztvrdnou, ale přesto se mi nelíbí. A to z nich beru tak 25C  a baterie jsou na 30 resp 40 C trvale. Vypadá to, že je letos dolétám a příští rok koupím nové. Navíc sotva jsou opravil jednu baterii, druhá stejná (Turnigy 30-40C) mi na poli vypověděla poslušnost. Zapojil jsem ji do modelu a nic. Už jsem myslel na problém s regulátorem a pak jsem zkusil jinou a ta fungovala. Čeká mne další oprava. 
Poslední kombinaci vrtule  motoru v letadle ponechám, jsem s výkony spokojen a případný tuning si nechám na příští rok. Alespoň se budu mít na co těšit.