úterý 27. září 2011

Infračervený teploměr


Jak se ty moje baterie nafukují a jsou vždy po létání pěkně teplé, tak mne napadlo pořídit si bezdotykový teploměr, abych přiřadil svým odhadům "jsou zase pěkně teplé" konkrétní teplotu.
Protože mi nešlo o nějaké přesné měření, našel jsem na ebay malé levné teploměry, z nichž jeden se mi podařilo získat za 5,6$ tedy asi 100 Kč a to včetně poštovného.
Zaslaný teploměr mne velmi příjemně překvapil. Mimo to, že oproti popisu v inzerátu, obsahoval i baterie (2xAAA), je vyroben z docela kvalitně vypadající plastové hmoty, díly jsou dobře slícovány a nikde nic nevrže ani se neprohýbá. Display je velmi kontrastní s poměrně širokým úhlem podhledu a může být zeleně podsvětlen. I tlačítka mají příjemný a jistý chod. Rozměry přístroje jsou 8x5x2,4 cm, měřicí rozsah -50 až 300°C s udávanou přesností 2% nebo 2°C. Během měření automaticky zaznamenává maximální teplotu a tu trvale zobrazuje malými číslicemi na display. Přesnost měření jsem nijak neověřoval, doma jsem jen zkoušel měřit teplotu těla a různých předmětů, které měly mít pokojovou teplotu. Naměřené hodnoty se zdály být v pořádku resp. korespondující s uváděnou přesností přístroje.