čtvrtek 1. září 2011

FunJet létá s novým pohonem

Po včerejším neúspěchu s novým pohonem jsem hned po návratu z práce šel vyzkoušet pohon s vrtulí 5,5 x 4,5 a s regulátorem Birdie. Po přidání plynu bylo hned cítit, že to dobře táhne a že by to letět mělo.
 A taky ano, model po hození hned začal stoupat a zrychlovat. Klasické lehké naklonění doleva bylo výrazně menší než při předchozím pohonu - není se co divit, rozdíl mezi vrtulí 7,5 a 4,5 je dost značný.
FunJet létal báječně, nárůst rychlosti oproti předchozímu pohonu je obrovský. Takto jsem si to nějak představoval. Skvělé je, že i při vysokých rychlostech mám neustále pocit kontroly a jistoty kam a jak letím. Při větším vzdálení modelu musí být člověk ostražitý, aby neztratil přehled o orientaci modelu, ale je to nakonec snazší, než jsem si myslel. Rozhodně jsem udělal dobře, že jsem nejprve začal s modelem létat s pomalým pohonem. Zvykl jsem si tak na ovládání, sledování polohy a chování modelu a to vše zůstalo s rychlejším pohonem zachováno. Vylétal jsem tři baterie, každý let tak 4 minuty chodu motorku. Létám vždy tak, že to chvíli honím a pak značně uberu plyn, jen aby model neztrácel výšku a chvíli jen tak poletuji, aby mělo vše čas trochu vychladnout. Jenom regulátor má trochu zvláštní chování, občas se nechce motor rozběhnout a po chvíli si dá říci - jako by fungovala tepelná ochrana. Ale po přistání byl chladič jenom vlažný. Ještě to jednou vyzkouším a případně regulátor vyměním.