úterý 6. září 2011

FunJet a vítr

Dnes celý den poměrně foukalo. Když jsem se vrátil z práce a přišel na pole, vítr foukal při zemi v rozmezí 3,5 až 5 m/s (měřeno Turnigy anemometrem). Chtěl jsem vyzkoušet, jak se bude FunJet chovat i ve větru této síly, při které já už obvykle nechodím létat. Letadla z mého hangáru se už s takovýmto větrem docela perou (pokud nepočítám Siria a částečně GEMa). Před startem jsem si raději počkal na chvilkové utišení větru - přeci jenom jsem se obával střetu se zemí. 
FunJet létá v takovýchto podmínkách úplně bez problémů. Jenom musí letět dost rychle, pak je vliv větru dost malý. Pro pomalé poletování (chladnutí elektroniky) je potřeba nastoupat výše. Přistání i ve větru byla také snadná. Celkově jsem s ovladatelností modelu příjemně překvapen. Je to létání a nikoliv boj s větrem. 
Vylétal jsem všechny čtyři baterky, opravené fungují bez problémů